Klacht- en Retourprocedure

Het kan voorkomen dat je een klacht hebt van een consument omtrent een product. Ja, bij ons komt dat ook voor! Helaas, maar we willen er vlot en goed mee omgaan. Gelukkig hebben we niet veel 'klachtgevoelige' producten, maar het is algemeen bekend dat bij elektronica de klachten voor komen. Om deze procedure naar behoren en beleid te laten verlopen, bij deze de stappen op een rij:

Uitleg aan consument
Ten eerste gaan wij ervan uit dat het product naar behoren wordt uitgelegd aan de consument met de handleiding als leidraad van dit gesprek. Daarnaast reiken we je alle informatie aan via brochures en onze B2B site m.b.t. specificaties. Dit is nodig om als verkoper de juiste verwachtingen te scheppen naar jouw klant. Mocht de klant onverhoopt terugkomen met een klacht dan zien we graag dat je de volgende procedure volgt.

Procedure

  • Je ontvangt de klacht van een klant, waarbij je aangeeft dat je in gesprek gaat met de importeur | fabrikant omtrent de oorzaak en een mogelijke oplossing.
  • Je zult eerst moeten bekijken of het product gebruikt en onderhouden is, zoals is aangegeven via de handleiding of in alle redelijkheid en billijkheid verwacht mag worden.
  • Wanneer er sprake is van 'normaal' gebruik en structureel onderhoud van het product dan kun je je bij ons melden.
  • Je voert de klacht, inclusief foto en originele aankoopbon in op het RMA formulier. Deze komt dan per direct bij ons binnen en dan nemen we de klacht in behandeling.
  • Indien nodig verzoeken wij het product naar ons te retourneren ovv RMA nummer, dit wordt per e-mail bekend gemaakt.
  • Zodra het product gearriveerd is zullen wij ook inspecteren of er sprake is van een productiefout, of dat de klacht veroorzaakt wordt door verkeerd gebruik of slecht onderhoud.
  • Als distributeur kunnen wij bekijken of het product weer werkt met een vervangend onderdeel.
  • Afhankelijk van de bevinding waar de schuldvraag ligt, zullen we al dan niet kosteloos een vervangend onderdeel kunnen toesturen indien daarmee het mankement opgelost kan worden.
  • Indien het product kapot is door verkeerd gebruik of slecht onderhoud door de consument en er zijn geen vervangende onderdelen te verkrijgen, dan kunnen we helaas niets betekenen. De retourkosten en verzending zijn dan voor jouw rekening.
  • Indien het product een mankement heeft als gevolg van een productiefout, officieel erkend door de fabrikant, binnen een half jaar na aankoop, dan zijn wij bereid de (verzend) kosten te vergoeden en een nieuw product toe te sturen

Voor meer informatie over garantie, bekijk onderstaande linkjes:

Algemene regels via vakcentrum zelfstandig retailondernemers

Europese Garantie regeling

Retourformulier E-BRANDS (RMA)